הליכה לישון מאוחר עלולה לגרום לעלייה במשקל

עבור אנשים רבים, גילת ההתבגרות ותקופת הבגרות המוקדמת הן תקופות שמלאות בלילות ארוכים ומסיבות. אבל, מחקר חדש מביע על כך שללכת לישון בשעה מאוחרת עלול להיות השלכות שלישיות בנוגע לשליטה במשקל.

דו”ח שח המרכז לשליטה ולמניעת מחלות (CDC) מגלה שרק 31% מתלמידי התיכון מדווחים שהם ישנים לפחות 8 שעות בלילה, בזמן ש-30% מהמבוגרים מדווחים שהם ישנים  פחות משש שעות בלילה.

ידוע היטב שמחסור בשעות שינה עלול לפגוע בבריאות. בחודש שעבר, האתר Medical News Today דיווח על מחקר שטוען שמחסור בשעות שינה עלול להגדיל את הסיכון ללקות בהצטננות, ומחקר נוסף מצא קשר בין מחסור בשינה לסימנים מוקדמים של מחלות לב.

במחקר הנוכחי, חוקרים ניסו לבדוק האם יש קשר בין השעה שבה אדם הולך לישון לבין הסכנה לעלות במשקל. הצוות ניתח נתונים בנוגע ל- 3,342 נערים וצעירים שהשתתפו במחקר בין השנים 1994-2009. הצוות מצא שככל שאדם הולך לישון בשעה מאוחרת יותר בגיל ההתבגרות ובתקופת הבגרות המוקדמת, הסבירות שיעלה במשקל רב בתקופה של חמש שנים גדולה יותר. החוקים זיהו עליה במשקל ביחס לכל שעה מאוחרת יותר שבה המשתתף הלך לישון.

דיאטנית במרכז

לדוגמא: פעילותה של מערכת העיכול, בעת צום ולאחר אכילה (שמהווה גירוי לתחילת פעילות), נמוכה יותר במהלך הלילה לעומת בזמן היום.